neděle 4. května 2014

Skanzen budování komunismu.

Návraty na známá místa jsou vždy zážitkem umocněným léty jak uběhnutými tak tam prožitými.
Náhoda mne zavedla na místa která jsem před dvaceti roky opustil. Zajímavé je že oněch 20 roků jsem tam také strávil v pracovním procesu Sloučeného Jednotného Zemědělského Družstva Moutnice Nesvačilka Těšany.
Uběhlo neskutečných dvacet roků, ale na farmě v Moutnicích se zastavil čas. Na šatně v přízemí administrativní budovy je dokonce i moje jméno na uzamčené skříňce. Od zámku nemám klíče, obsah nemůže být můj.  V areálu zůstalo vše tak jak vzniklo v době kdy platilo heslo na míchárně krmiv - racionalizací ke komunismu. Jediné změny jsou, že toto heslo je zamalováno a chybí zde "život". Dnes je zde pusto, prázdno. Uklizeno. Všude uzamčeno, pouze dveře do bývalého kravína chybí. Využívají se sklady na obilí a část kde se pěstovaly selata.
Revoluce smetla vedení, ale nenašla využití pro tento prostor.
Dokonalý skanzen.










Bývala to "dobrá značka".


VL









Žádné komentáře:

Okomentovat